Google, Panda, Penguin si Hummingbird

Google, Panda, Penguin si Hummingbird

Pentru cei care nu stiu deja, Google este cel mai popular motor de cautare existent pe internet, la acest moment. Acest motor de cautare a facut, in ultimii ani, numeroase update-uri, care au modificat, radical, criteria de ierarhizare in cautari. Probabil ca multi dintre voi au auzit de Panda, Penguin si Hummingbird, insa nu pot spune exact despre ce este vorba. In primul rand, denumirile se refera la cele mai importante update-uri facute de Google, pentru a credinta mai mult calitatea si valoarea in cautari.

GOOGLE PANDA – a fost introdus de Google in februarie 2011, cu scopul de a sustine calitatea continuturilor website-urilor. Astfel, acele website-uri care nu aveau continut de calitate sau care au facut copy-paste de pe alte website-uri, au fost penalizare masiv. In schimb, au fost bonificate site-urile cu un continut original, unic, bine documentate pe domeniul lor de activitate. A fost o mare dezamagire pentru site-urile care se concentrau pe publicitate pentru obtinerea veniturilor si care s-au trezit, deodata, ca au picat masiv in cautari, traficul micsorandu-se exponential; la fel si veniturile. Indicii privind update-ul Panda au fost postate pe blogul Google, evidentiind tocmai ceea ce se dorea prin introducerea acestuia: premierea continuturilor de calitate. Binenteles , nu este vorba numai de calitatea continutului, bogatia si structurarea informatiei fiind la fel de importante ca si corectitudinea scrierii si coerenta exprimarii. Transformarea nu s-a facut deodata; au existat avertismente, transzita facandu-se in timp de 4-6 saptamani, timp in care toti cei interesati au avut timp sa se documenteze si sa se readapteze noilor cerinte ale Google, recuperandu-si pozitiile pierdute in SERPs.

GOOGLE PENGUIN - Dupa ce Google Panda a reglementat situate continuturilor, iata ca, in 2012, a venit randul link-urilor, sa fie apreciate la justa valoare, prin update-ul Penguin. S-a schimbat, in mod radical, modul in care se efectua procesul de backlinking. Nici nu mai poate fi vorba de “black hat SEO”, cu tehnici precum ketword stuffing, doorway pages, link spam, pentru ca astfel se ingroapa definitvi site-ul respectiv. Nu a mai fost vorba nici de atat de multe update-uri, ca in cazul Panda, iar site-urile care au cazut, dar care s-au corectat in timp util, au avut posibilitatea sa solicite reconsiderarea pozitiei de la Google, pentru a reveni pe pozitiile detinute in cautari. Link-urile provenite de la website-uri de calitate indoielnica au valoare negative, afecteaza pozitionarea site-ului. Nu se mai bonifica nici cumpararea de link-uri, asa incat, un site mic care are backlink-uri de la website-uri cu autoritate mare, va avea surpiza de a fi penalizat; link-ul respectiv este clar cumparat si nu obtinut in mod natural. Fiecare backlink trebuie sa vina ca un fel de recomandare, adica treptat, pe masura ce clientii sau utilizatorii va cunosc si incep sa va aprecieze.

GOOGLE HUMMINGBIRD – este un nou algoritm de cautare, pe care Google l-a anuntat la implinirea a 15 ani de existenta a motorului de cautare. S-a muncit mult, pentru acest update, cercetarile incepand, pe cate se pare, inca din 2003. Binenteles ca s-au facut numeroase teste si a existat o perioada de implementare de o luna pana ce s-a facut anuntul oficial, timp in care pozitionarea website-urilor a fost destul de bulversata. Principalul obiectiv urmarit prin introducerea Hummingbird a fost ajungerea la o “cautare conversationala” sau umanizarea cautarilor. S-a dorit ca, pornind de la solicitarile de cautare ale utilizatorilor, sa se poate oefri acestora rezultate cat mai apropiate de ceea ce isi doresc. De asemenea, cautarile au fost adaptate si noului trend din domeniu, tradus prin folosirea, pe scara larga, a noilor tehnologii – tablet, Smartphone, Iphone, etc. Cum o mare majoritate a oamenilor foloseste aceste gadget-uri, binenteles ca totul trebuie adaptat pentru o buna vizibilitate si o buna ierarhizare si pentru aceste dispozitive. Se pune accent foarte mare pe propozitii si fraze, ca mod de exprimare pentru oameni si mai putin pe cuvintele-cheie, destinate spider-ilor, crawler-ilor. S-a indicat, cu predilectie, folosirea sinonimelor, iar webmasterii au trebuit, de la Hummingbird incoace, sa se concentreze pe ceeace isi doreste utilizatorul, daca s-a dorit mentinerea unui website pe o pozitie superioara in cautari.