Ce probleme tehnice pot sa apara in optimizare seo?

Ce probleme tehnice pot sa apara in optimizare seo?

Se pare ca problemele care vizeaza aspectele tehnice in SEO devin din ce in ce mai importante, pe zi ce trece, mai ales in conditiile implementarii Panda si Penguin. Din acest moment, functionalitatea website-urilor incepe sa devina prioritara, precum si modul in care webmasterii inteleg sa lucreze cat mai curat posibil, astfel incat sa nu mai primeze elemente neimportante, ci chestiunile de esenta, care definesc intrinsec un website. Au existat, in trecut, cazuri in care website-uri care nu aveau nici un atu pentru a se prezenta in fata publicului, ajungeau in fata in cautari; de aceasta data, Google incearca sa promoveze valoarea si munca, website-urile care sunt curat lucrate, din punctul de vedere al codului, al textelor, al navigarii, etc. Iata cateva dintre aspectele tehnice semnificative, de care trebuie sa se tina seaman pentru ca procesul SEO sa fie facilitate si sa inregistreze succesele dorite:

A. Redirectionarea – modalitatile de redirectionare agreate sunt prevazute in Ghidul de bune practici al Google. Optiunile de redirect indreapta atat userii, cat si motoarele de cautare, catre un URL diferit de cel initial:
a. 301 Redirect – este solutia preferata de redirectionare catre un nou URL care, indica o redirectionare permanenta, ce transfera 90-95% ranking power sau link juice spre pagina catre care se face redirectionarea.
b. 302 Redirect – este o solutie care indica o redirectionare provizorie, total contraindicata pentru SEO, deoarece nu asigura transfer de ranking power. In HTTP 1.0 are valoare de “Moved temporarily” (mutat temporar), in vreme ce in HTTP 1.1 are valoare “Found” (gasit)
c. 307 Redirect - solutie de redirectionare provizorie, noul “moved temporarily” in HTTP 1.1., la fel de neagreata de SEO, avand in vedere ca nu se face, la fel ca si la 302 Redirect, transfer de ranking power.

Folosirea redirectionarii provizorii este, totusi, indicata, in conditiile in care se doreste mutarea temporara a continuturilor la un alt URL, pentru mentenanta sau modificari.

B. Erori client – este vorba de erorile de accesare din partea user-ului. Iata erorile care pot sa apara, in acest caz:
a. 400 Bad request – in cazul in care sintaxa introdusa de user nu este corecta, iar serverul nu poate intelege cererea respectiva;
b. 401 Unauthorised – in cazul in care este nevoie de autorizare pentru ca cererea introdusa sa fie acceptata;
c. 403 Forbidden – in cazul in care serverul nu executa cererea, din diverse motive, chiar daca ea este inteleasa. Atunci cand serverul nu da explicatii pentru neindeplinirea cererii, apare, ca raspuns 404 Not Found;
d. 404 Not Found - in cazul in care serverul nu gaseste nimic care sa se potriveasca solicitarii primite
e. 408 Request Time Out – in cazul in care user-ul depaseste timpul in care poate introduce solicitarea catre server. Aceasta cerere se poate introduce ulterior, cand doreste user-ul.

C. Erori server

a. 500 Internal Server Error – in cazul in care serverul nu poate duce la indeplinire solicitarea primita din cauza aparitiei unor inadvertente;

b. 502 Bad Gateway – in cazul in care proxy serverul primeste raspuns invalid de la server-ul apelat, incercand sa duca la indeplinire solicitarea primita.

D. Link-uri defecte – evident, dau erori, ceea ce reprezinta o problema atat pentru user, cat si pentru spider-ii motoarelor de cautare. Si, din punctul de vedere al motoarelor de cautare, acele link-uri care, la accesare, dau mereu erori, nu sent suficient de bine intretinute, deci, neintersate a fi vizibile.

E. Fisierul Robots.txt este un fisier foarte important, care impune respectarea unei anumite ordini; orice chestiune care nu se incadreaza corect, poate face ca fisierul sa nu mai fie luat in considerare. Motorul BING este foarte strict in aceasta privinta, in vreme ce Google este ceva mai flexibil.

F. Continutul duplicat este extrem de nociv, putand duce pana la neindexarea in motorul de cautare. Copy-paste este o metoda care, in mod sigur, poate sa ingroape definitive un website, in conditiile in care se doreste continut original si unic. Pana la urma, nici nu este de dorit sa ai pe prima pagina 10 site-uri care sa spuna exact acelasi lucru, nu?

G. FRAMES. Cel mai recomandabil, din punct de vedere SEO, este sa nu se foloseasca “frames”. Daca, totusi, exista in website “frames”, atunci este indicat sa se recurga la redesign, pentru excluderea “frames”-urilor. De ce nu sunt indicate “frames”-urile in SEO? Deoarece, spider-ii motoarelor de cautare ar trata link-urile externe prezente in website-ul de tip frames ca pagini ale website-ului; acestea vor fi parcurse de spider-i si indexate, in timp ce textul din frames-uri va fi ignorant. Exista si unele solutii care ar mai putea ameliora din imactul negativ pe care l-ar da frames-urile, insa sfatul cel mai bun este evitarea folosirii acestui tip de elemente.