Care este diferenta intre link-urile NOFOLLOW si link-urile FOLLOW?

Care este diferenta intre link-urile NOFOLLOW si link-urile FOLLOW?

Link-uri sau hyperlink-ul reprezinta fie un cuvant, fie un grup de cuvinte, fie o imagine, care, accesate printr-un click, conduc spre o noua pagina web sau un alt element, respective – fotografie, document, filmulet video, etc. Link-ul activ se indica prin transformarea cursorului obisnuit in mana, binenteles, daca nu este programat altfel in codul sursa. In cadrul acestui cod, link-ul este de genul Cuvant/grup de cuvinte/imagine; practic, atributul “href” arata tinta sau destinatia link-ului.

Link building-ul reprezenta o etapa, am zice esentiala, pentru procesul SEO, in trecut, insa nu era o etapa ce implica prea multa minutiozitate, la acea vreme. In prezent, nu se mai poate face link building la nimereala, pentru ca nu orice link este bun pentru un anumit website. Webmasterii trebuie sa fie foarte atenti la nuante, la modul in care aduc link-urile in site-ul respective, pentru ca totul trebuie sa se desfasoare in mod natural, fara a se forta nota. In caz contrar, procesul de link building poate aduce mari prejudicii.

Link-urile FOLLOW sunt link-urile luate in considerare de motoarele de cautare, cele urmarite, asa cum spune si denumirea, pe timpul indexarii. Google asigura un anumit punctaj atunci cand clasifica site-urile in cautari; o parte din acest punctaj curpinde si referintele existente pe site catre alte site-uri (backlink-uri). Daca aceste link-uri au atributul rel=”nofollow”, ele nu vor fi luate in considerare de Google. Trebuie mare atentie atunci cand se face link building-ul, deoarece calitatea website-urilor de unde provin link-urile respective conteaza foarte mult. Link-urile follow pot contribui, in mod direct si esential, la cresterea sau descresterea unui website.

Link-urile NOFOLLOW, dupa cum spuneam, nu sent urmarite de motoarele de cautare. Atunci, veti intreba, ce rost mai au ele? Cand intalnesc atributul rel=”nofollow” spider-ii motoarelor de cautare stiu ca nu trebuie sa indexeze link-urile respective; probabil se doreste netransmitearea de “ranking juice” catre un alt website, ci doar lefarea website-ului nostrum de un alt website, asa cum este in cazul anunturilor publicitare sau a afilierilor. Totusi, acest tip de link-uri platite trebuie tratat cu foarte mare atentie, deoarece Google le-ar putea interpreta ca spam, in acest caz penalizarile putand merge pana la eliminarea din cautari, daca actiunea se repeta. Si in cazul in care se doreste atragerea atentiei asupra unei erori existente pe un alt website, se poate folosi atributul “nofollow”; cu siguranta, in acest caz, nu se doreste transmiterea de Page Rank acestui link. In cazul blogurilor sau al forumurilor, este importanta monitorizarea link-urilor primite de la interlocutori; de regula, platformele de blogging ofera si posibilitatea administrarii link-urilor. Este nevoie ca eventualele spam-uri dincadrul comentariilor sa fie eliminate, altfel blogul va fi serios afectat.

Ne-am referit la motorul de cautare Google, pentru ca acesta estecel mai accesat; insa, trebuie stiut ca nu toate motoarele de cautare trateaza, de aceeasi maniera, atributul “nofollow”.

Cum se verifica daca un link este “nofollow”?

Apasand pe butonul din dreapta al mouse-ului, se acceseaza sursa pagnii, apoi se introduce in campul de cautare (CTRL+F), cuvantul nofollow. Se vor evidentia toate rezultatele de acest gen, existente in sursa paginii web respective.