Arhitectura unui website si optimizare seo

Arhitectura unui website si optimizare seo

Nu trebuie sa fii mare specialist in SEO, ca sa-ti dai seama ca arhitectura unui website este foarte importanta pentru ierarhizarea in cautari; de altfel, in “Tabelul periodic al Factorilor SEO”, Google acorda o importanta deosebita acestui factor de ranking. Exista, insa, mult website-uri prost concepute, cu o arhitectura incalcita, care au, astfel, sanse minime de a ajunge pe o pozitie superioara in cautari. Haideti sa facem, impreuna, o incursiune referiotare la cele mai semnificative aspect de care trebuie sa se tina seama, in legatura cu arhitectura unui website.

ASPECTE CE TIN DE TEHNICA

1. URL-uri dinamice. Nu recomand deloc folosirea lor, pentru ca nu sunt indexate la fel ca URL-urile statice, iar unele motoare de cautare s-ar putea sa nu le indexeze deloc. Pe de alta parte, este mult mai comod sa tii minte o denumire scurta, cat mai semnificativa pentru ceea ce-ti doresti sa cauti, in locul unei expresii pline de cifre si litere, care nu este, in nici un caz, preferata utilizatorilor umani, dar nici a crawler-ilor, care vor puncta mult mai bine URL-urile statice.

2. Continuturi in fisiere Flash, Java Script. – nu sunt indexate de marea majoritate a motoarelor de cautare. Ca urmare, este bine sa folositi la maximum HTML si mai putin Flash si Java, avand in vedere ca informatiile continute in aceste elemente nu au nici un fel de semnificatie pentru SEO.

3. ID-uri. Trebuie avut in vedere modul in care functioneaza platform de management al continutului pentru website-ul nostru, deoarece majoritatea acestora fac ca la finele URL-ului sa se adauge un ID. Asta nu tine cont de continuturi, ceea ce poate determina situatii in care sa apara URL-uri diferite care sa aiba in vedere acelasi continut, iar asta ne aduce in situatia de continut duplicat, extrem de nociva pentru SEO. In acest caz, aceste URL-uri trebuie neaparat rescrise.

4. 301 Redirect versus 302 Redirect. Prima instructiune indica o redirectionare permananta catre o noua adresa, in vreme ce a doua se refera la o redirectionare temporara. In ceea ce priveste procesul SEO, optiunea 302 Redirect nu este deloc recomandata, deoarece pe langa noua varianta provizorie, se mentine si vechea varianta, ceea ce va produce confuzie la indexare de catre motoarele de cautare, afectand traiectul ascendent al website-ului respectiv, in ierarhia motorului de cautare. 301 Redirect este SEO friendly, deoarece mutarea permanenta preia si atributele din prezent ale website-ului respectiv.

5. Hosting si viteza de incarcare a website-ului. Daca gazduirea website-ului nostru lasa de dorit, in sensul ca remedierea eventualelor probleme care ar putea sa apara sa nu se faca la timp, atunci avem o mare problema. Orice furnizor serios de hosting asigura si back-up, pentru cazuri de extrema urgenta. De asemenea, serverul pe care se gazduieste website-ul trebuie sa fie bine optimizat, sa nu aiba virusi si, in final, sa asigure o viteza de incarcare optima. Binenteles, conteaza si elementele din cadrul site-ului; trebuie verificate imaginile, daca sent optimizate, script-urile sa poate fi accesate de browsere, codul HTML sa nu prezinte date eronate. Nimeni nu va zabovi pe o pagina care se incarca foarte greu, iar, din punct de vedere SEO, un site care se incarca greu nu este, de asemenea, un site bine intretinute, care sa merite sa fie in fata.

ASPECTE CE TIN DE STRUCTURA

1. Paginile website-ului – ierarhizare. – incercati sa faceti site-urile cat mai simplu de accesat, cat mai curate si mai facil de utilizat. Accesarea trebuie sa sa faca intuitive, pasii urmatori sa fie evidenti, astfel incat vizitatorii sa gaseasca cu usurinta informatiile cautate si sa revina pe website, ori de cate ori au nevoie.

2. Sitemap. Este un fisier utilitar, o harta a site-ului, care ajuta crawler-ii motoarelor de cautare sa indexeze informatiile in ordinea relevantei lor. Sitemap-ul este foarte important, din punctul de vedere al site-urilor de mari dimensiuni, care contin multe pagini si care au nevoie, in mod clar, de organizare, de structurare.

3. Text ancora relevant, nu doar stereotipuri de genul “Click here”, “detalii”, etc. Acest lucru este valabil atat pentru link-urile interne, cat si pentru cele externe. Cu cat este mai relevant textul ancora, cu atat vizitatorii vor deveni mai interesati si vor accesa link-urile din cadrul site-ului vostru, navigand mai mult.

4. Continut relevant al link-urilor incrucisate evidentiaza paginile cu continut inrudit, relevant.

5. Link-uri interne. Au un rol important in pastrarea vizitatorilor pe site. Trebuie sa fie attractive, astfel incat acestia sa fie tentati mereu sa vada ce s-a pregatit, pentru ei, mai departe. Si textile- ancora trebuie avute in vedere, sa fie cat mai potrivite. Atunci cand decideti sa va faceti un website pentru o afacere sau pentru diverse alte trebuinte si intentionati sa-l si promovati – de regula cele doua procese merg mana in mana – ar trebui sa impuneti o colaborare stransa intre webdesigner si specialistul SEO. Web designerul ar putea fi tentat, din perspectiva estetica, sa foloseasca elemente care sa nu avantajeze procesul de promovare a website-ului, iar webmasterul ii poate da indicatii in acest sens inca din timpul executiei, astfel inca sa nu mai fie nevoie de modificari ulteriore, care implica si cosuri suplimentare.